Eklovens fotoblogg

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Exoxens Leeroy Collins (Mattis)

Av Boris & Carina - 5 augusti 2009 20:17

Det gick inte att rädda vår Mattis. Han fick sluta sitt liv idag i husses och mattes armar.


Vårt avsked kom så plötligt, ena dagen var du så levande, stark och glad, nästa dag fanns du inte hos oss mer. Aldrig trodde jag att vi bara skulle få 5 år tillsammans. Ditt liv på jorden blev alldeles för kort.


Jag lägger min tårfyllda kind mot din, mina fingrar smeker genom din underbara päls och jag ser in i dina mörka, vackra ögon en sista gång. Jag säger inte farväl min älskade vän, min älskade Mattis, jag säger på återseende. Hoppas du möter din älskade Dizza på de gröna ängarna bortom Regnbågsbron.


Minnena av dej kan ingen ta ifrån oss och så länge vi lever, lever du också i våra hjärtan och tankar. Vi ska alltid minnas dej som du var, vår stora älskade glada nallebjörn. Vår saknad är obeskrivlig det finns inga ord som kan beskriva den smärtan vi känner nu men jag vet att det kommer en dag när det inte känns så tungt och man kan se meningen med VARFÖR? Men nu finns det bara mörker. Du var den snällaste av hundar på denna jord och vi hoppas att dina barn och barnbarn kommer att finns i många år framöver hos oss och glädja sina familjer.

Vem ska nu pyssla om alla i flocken?

Din plats i flocken är tom MATTIS! Du fattas oss!


Exoxens Leeroy Collins (Mattis)


 
 
Pernilla, Henrik Akira och Sweety

Pernilla, Henrik Akira och Sweety

5 augusti 2009 21:10

Vi tänker på er.. vi vet hur mycket mattis betydde för er.. synd att man bara har dom till låns.... dessa underbara hundar..

http://www.akiraqueen.com

 
Ingen bild

Tina och dottern Tea

5 augusti 2009 21:13

Känner med er i sorgen, han fattas oss ! Du store, goe nallebjörn som tog så väl hand om din flock med ditt milda sinnelag och var så mån om alla !
"var inte ledsna för att jag försvinner, gläds åt att jag levat !" Ja, det kommer en tid när vi kan glädjas vid tanke på Mattis, men saknad och sorg ska ha sin tid. Mina tankar är hos er, KRAM Tina o Tea

 
Ingen bild

Charlotte & Per

5 augusti 2009 21:14

Å så hemskt hemskt tråkigt.....stora kramar från oss.

 
Annika och Bella

Annika och Bella

5 augusti 2009 21:39

Jag har just tittat på alla härliga bilder på Mattis. Det känns hemskt tråktgt och orättvist och overkligt att Mattis är borta. Du skrier så fint om honom. Goa Glada Mattis denna härliga hund.
Våra tankar är hos er. Kram Annika och Mattis dotter Bella

http://www.gronalyktan.se

 
Emelie

Emelie

5 augusti 2009 22:00

Läste nyss förra inlägget...hoppades, men blir så tung i hjärtat när jag läser. Mina varmaste tankar sänder jag er.

http://finarossinas.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

5 augusti 2009 22:06

Jag tänker på er. Det känns så orättvist när dom tas ifrån en för tidigt.
Ta vara på er nu //Annelie

http://www.vitaalvan.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

5 augusti 2009 22:47

Käre Boris och Carina.Jag vet inte vad jag ska skriva ,finns inga ord.Första gången jag kom till Eklövens Kennel mötte Mattis mig i dörren.Det vad kärlek vid första ögonkastet.Kom ihåg att jag skojade med dig och ville ta med Mattis istället för valpen jag kom för att titta på (min lilla Lovis).Och du svarade ,aldrig i livet!!!!.Det har blivit många besök på Eklövens sedan den allra första gången.Och vid alla besök har jag beundrat din store ,goe nallebjörn.Alltid lika glad och vänlig och gick omkring och pysslade om alla i sin flock.Förstår att ni känner ett oerhört tomrum efter eran "nalle" Mattis.Och jag lider så med er .Finns inga ord som kan trösta just nu,men han kommer att leva vidare i era hjärtan och i alla avkommor han lämnat efter sig.Kan nog inte riktigt fatta att han inte finns där när man kommer till er nästa gång.Känner så med er och skickar alla de tröstekramar jag har.

Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Silje

Silje

5 augusti 2009 23:48

Så fryktelig trist å lese at dere har mistet Mattis så alt for tidlig...
føler så med dere.

http://www.karociba.com

 
Ruth

Ruth

6 augusti 2009 00:51

Förstår att ni är så ledsna, det gör även att jag fäller en tår av medlidande. Smärtan i era hjärtan svider och plågas. Finner inga ord i kväll som tröst, men ni vet att jag tänker på er.
En stor tröstekram skickar jag till er.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

6 augusti 2009 08:31

Jag lider med er och alla mina tankar går till er i denna jobbiga tid!
Stora kramar från Camilla, David & Nova

 
Mia

Mia

6 augusti 2009 11:09

Tänker på Er & vet hur fruktansvärt det är att mista en vän alldeles för tidigt. Mattis var en underbar kille.

Kram från oss Tassegoare

http://www.tassegos.zoomin.se

 
gerty

gerty

6 augusti 2009 12:18

Det fins inget som är så tungt att bära som ett tomt koppel
Tänker på er

http://prilyckans

 
Ingen bild

Bernwikarna

6 augusti 2009 12:43

En STOR TRÖSTKRAM från oss.
Kram Bernwikarna

 
Ingen bild

Lena

6 augusti 2009 12:46

Tänker på er, vi är just i samma båt. Sorgens stund är svår !!! Men någonstans finns dom med oss alla dom som vi just nu förlorar. Och vi försöker finna de goa stunder vi haft med både fyr-och två benta.

Kram Lena

 
Ingen bild

Sissi

6 augusti 2009 15:53

Vilket tråkigt besked...Jag lider med er och vet hur hemskt det är!
Skickar en styrkekram.
Kram från Sissi och bernerstjärnorna

 
Katrine

Katrine

6 augusti 2009 16:06

Kramar till er

http://www.alnoitens.se

 
Madde

Madde

6 augusti 2009 18:25

Ni ska veta att jag tänker på er. Vet att Mattis hade en speciell plats i era hjärtan.
Många kramar Madde

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anette o Malte

6 augusti 2009 20:57

Så fint skrivet o vilken vacker bild.
Tankar och kramar till er

 
Marianne

Marianne

8 augusti 2009 22:50

Så oerhört tråkigt att Mattis inte finns kvar, han var en härlig hund som stannade för kort tid på denna jord. Vi får hoppas på att hans avkommor och syskon ska få ett längre liv.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

newtons kennel

19 augusti 2009 21:01

Styrkekramar till er i denna svåra stund.

Från Familjen Carlman.

 
Ingen bild

Kate

8 december 2009 15:52

Nej vad hemskt!? Hoppades ju att Aragon någongång skulle få träffa sin Pappa! Skänker massa tankar och Kramar till er! Mvh Kate Jesper och Mattis son Fransennes Jaragon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Boris & Carina - 29 november 2022 07:00

Då är de 6 veckor de små och har varit ute en liten stund i det fina vädret      Hane 1     Hane 2     Hane 3     Tiken - Eklövens This Is Happiness (Lycka)   ...

Av Boris & Carina - 8 november 2022 06:30

Ja då är de redan 3 veckor de små liven och blir bara sötare och sötare för var vecka    Tiken:   Hane 1   Hane 2   Hane 3   ...

Av Boris & Carina - 1 november 2022 07:45

Då är de två veckor och har öppnat ögonen    Underbart söta små    Tiken:   Hane 1:   Hane 2:   Hane 3:   ...

Av Boris & Carina - 15 maj 2022 22:15

Ja då har medlemmarna i S kullen flyttat till sina familjer och vi önskar alla ett stort LYCKA TILL    Tik 1       Tik 2       Tik 3     Hane 1     Hane 2     Hane 3         ...

Av Boris & Carina - 30 april 2022 08:15

Så är de 6 veckor de små godingarna      Tikarna:             Hanarna:             ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Vädret här i dag

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok för Eklövens Fotoblogg


Ovido - Quiz & Flashcards