Eklovens fotoblogg

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Det kom ett brev och full fart i helgen!

Av Boris & Carina - 1 september 2009 15:24

Det kom ett brev idag på posten, det var ifrån Ruth i Lerum. I brevet låg de finaste raggsockor man kan tänka sej, Tack min älskade vän för den fina presenten, de kommer säkert att bli använda nu i höst/vinter när vi är i skogen och vandrar med vovvarna. Man blir alldeles tårögd, så fina de är  Vi får väl se om vi använder dom eller sätter dom bakom glas och ram!

På baksidan av kortet står det: Hej mina kära vänner! Hoppas jag kan ge er lite extra värme när kylan kommer krypande. Kram Ruth

Raggsockar från Ruth

 Dom fina hemstickade sockarna från Ruth

I helgen har det även varit full fart på två av Eklövens avkommor och det är Eklövens Casper O'Connor som har parat Lönnerbergas First Lady

Casper O'Connor och Lönnerbergas First Lady


och kullbrodern Eklövens Christoffer Caleb har parat med Fransennens Ida  de är duktiga gossar bägge två så nu håller vi tummarna för att det ska bli några valpar för de bägge damerna om några veckor. För intresse av valp i någon av kombinationerna kontakta respektive tikägare.

Christoffer Caleb

Alla vår lilla Tea (A Charmin Piper) har flyttat hit några veckor eftersom matte Tina har börjat en utbildning, vi lovar att ta väl hand om den lilla godingen Tina!!!

Tea

Fina Tea.

 
 
Maria

Maria

1 september 2009 16:04

Vilka fina sockor.För några år sedan lärde jag mig att sticka raggsockor.Det året fick nog alla som jag känner hemstickade sockor,men nu finns det inte mycket tid att sticka tyvärr.
Här har det varit full fart på Eklövs pojkarna ser jag ....roligt!!!!
Nu håller vi allt både tummar och tår att det ska bära frukt.

Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Ruth

Ruth

1 september 2009 16:32

Hoppas dom passar och värmer som det var tänkt "L"..
Så läckra dessa 2 brödrerna är, med dessa fina tikar vet jag att det blir något mycket bra i lådan framöver. Roligt så det förslår.
Kramen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

1 september 2009 21:02

Så härlig hon är Ruth som gav er dessa fina sockor, blir lite avis hihihi.
Fina gossar har ni också, håller tummarna för att det blir bebisar.

Kram Lena !

 
Jennie

Jennie

1 september 2009 22:05

Stiliga pojkar, hoppas det blir många småttingar efter dem...

Tjusiga raggisar, de kan behövas till vintern.

kram kram

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tina utan Tea :(

1 september 2009 23:48

Krama och gosa med min lilla loppa, jag saknar henne sååååå.....Men det är långa dagar för mig så jag är så glad att ni tar hand om henne nu ett par veckor tills det lugnat ner sig :D ! Instämmer med de andra, man blir ju avis när det dimper ner sån trevlig post som hemstickade sockar ! Gossarna ur C-kullen är bara såååå snygga, kul att andra också uppskattar dem !
Längtar tills vi ses igen, Kram Tina

 
gerty

gerty

2 september 2009 18:31

Så läckra dessa bröder är, och varma om fötterna blir ni i vinter

http://prilyckans

 
Ingen bild

N1@N

3 september 2009 22:22

Gosiga sockor, tjusiga grabbar och så Tindra men sina ögon mörka som brunnar - kan det bli bättre?! Förresten, gillar ditt citat "Motgångar får vissa att bryta samman, andra att överträffa sig själva". Där träffade du mitt i prick vännen! (:o:) Sköt om er!

Kram
N1@N

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Boris & Carina - 29 november 2022 07:00

Då är de 6 veckor de små och har varit ute en liten stund i det fina vädret      Hane 1     Hane 2     Hane 3     Tiken - Eklövens This Is Happiness (Lycka)   ...

Av Boris & Carina - 8 november 2022 06:30

Ja då är de redan 3 veckor de små liven och blir bara sötare och sötare för var vecka    Tiken:   Hane 1   Hane 2   Hane 3   ...

Av Boris & Carina - 1 november 2022 07:45

Då är de två veckor och har öppnat ögonen    Underbart söta små    Tiken:   Hane 1:   Hane 2:   Hane 3:   ...

Av Boris & Carina - 15 maj 2022 22:15

Ja då har medlemmarna i S kullen flyttat till sina familjer och vi önskar alla ett stort LYCKA TILL    Tik 1       Tik 2       Tik 3     Hane 1     Hane 2     Hane 3         ...

Av Boris & Carina - 30 april 2022 08:15

Så är de 6 veckor de små godingarna      Tikarna:             Hanarna:             ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Vädret här i dag

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok för Eklövens Fotoblogg


Ovido - Quiz & Flashcards